loading...
كداهنگ براي وبلاگ
آخرین ارسال های انجمن
ADMIN بازدید : 105 1392/05/13 نظرات (0)
آمادگی برای ازدواج:

اينكه با چه فردي و در چه زماني ازدواج كنيد و خود را متعهد به رابطه‌ای مقدماتي كنيد، از جمله تصميمات بسيار با اهميت زندگي است كه پيامدهاي بلند مدت و حتي هميشگي نيز دارد.

بنابراين، نبايد آنها را بي اهميت انگاشت يا شتابزده عمل کرد. همچنين نبايد بدون اطلاعات كافي و ملاحظات دقيق، همسر آينده خود را برگزينيد.
شما نباید در اتخاذ اين‌گونه تصميمات پيرو احساسات و هيجانات خود باشيد، چرا كه آنها بسيار گمراه كننده و سطحي نگرند.
به منظور برخورداري از زندگی رضايت بخش و بلند مدت، بايد با خود و شريكتان محترمانه، صادقانه و با ملاحظه رفتار كنيد.
بیشتر افراد از اهميت رفتار مناسب با شريك خود آگاه هستند، اما از نحوه رفتار با خودشان ، بي اطلاع ‌اند. با خود و طرف مقابل خود صادق و صريح باشید و محترمانه رفتار كنيد.چنانچه رفتار مناسبي با شريك خود نداشته باشيد، راهي را هموار مي‌سازيد كه به مشكلات، رنجش و نفرت منتهي مي‌گردد.

با خود و طرف مقابلتان صادق و صريح باشید و محترمانه رفتار كنيد. براي خود احترام قائل باشيد و بگذاريد شريك شما بداند كه چه چيزهايي براي شما داراي اهميت است. چنانچه از كشمكش ها و تعارضات دوری نکنید، قادر نخواهيد بود از رابطه‌ای بلند مدت و رضايت بخش برخوردار گرديد.

اين زندگي متعلق به شماست و شما نسبت به آن مسئولید.

استانداردها و معيارهاي ازدواج

شما بايد هنگامي كه فردي را در مقام همسری بالقوه در نظر مي‌گيريد به نکات زیر توجه کنید:
اول: ببينيد آيا وي با معيارهاي شما هماهنگي دارد يا خير. چنانچه موردي در فرد مقابلتان وجود دارد كه احتمال دارد شما را به زندگي كمتر از حد انتظاراتتان سوق دهد، از وي صرفنظر کنید و ديگر وقت خود را صرف آن رابطه نكنيد.
دوم : عاقلانه نيست كه زمان زيادي را با فردی نامناسب سپري كنيد تا فرد مناسب شما، از راه برسد. اين عمل شما را در خطر ايجاد پيوندی عاطفي با آن فرد قرار مي‌دهد، كه ممكن است پايان دادن به آن رابطه را برايتان بسيار دشوار يا حتي غير ممكن سازد. در ضمن اين رفتار بي‌انصافي و بي حرمتي به فرد مقابلتان محسوب مي‌گردد.
سوم :شناخت صحيح از يك فرد زمان بسیار مي‌طلبد. با چيزي كه در آغاز رابطه با آن مواجه مي‌شويد، گمراه نشويد. هنگامي كه رابطه تازه و نوپاست افراد تمايل دارند به بهترين شکل رفتار كنند. اما پس از برقراري رابطه فرد ممكن است كاملا متفاوت از روزهاي نخست آشنايي با شما رفتار كرده ، شخصيت واقعي خود را نمايان سازد.
چهارم:هيچ‌گاه در نخستين مراحل آشنايي و رابطه، خود را درگیر طرف مقابلتان نكنيد.
فقط مجازید به فرد مقابلتان تعهد دهيد كه زمان بيشتري را به وي فکرخواهيد کرد؛ يا توافق كنيد تا وقتی که در حال شكل دهي رابطه و شناخت بيشتر و بهتر از يكديگرید، فقط با فرد مقابلتان رابطه داشته باشيد. همچنين بايد تعهد دادن و سرسپردگي را تا زماني كه با يكديگر حداقل 2 بار مشاجره نداشته‌ايد به تعويق اندازيد، تا بتوانيد در يابيد كه هر كدام از شما هنگام خشم و ناسازگاري چگونه واكنش نشان مي‌دهد.
پنجم:چنانچه همه اوقات با شريك خود مهربان، سازگار و موافق باشيد و همواره به چيزي كه شريكتان خواهان آن ‌است تن دهيد، هرگز مخالفت نكنيد و هرگز از شريكتان نخواهيد كه خودش را با شما وفق دهد، ندانسته به فرد مقابلتان مي آموزيد كه نيازها و خواسته هاي شما بي ارزش و بي اهميت است. به او می‌آموزید که در برابر شما با احترام و حساسيت رفتار نكند. با اين رويه آزردگي‌ها، ناكامي‌ها، نوميدي‌ها، رنجش‌ها و خشم به مرور زمان در شما انباشته شده ، در نهايت رابطه برايتان زهرآگين مي‌شود.
ششم:لازم است شريك بالقوه تان، شما را كاملا بشناسد، بنابراين خود را در دسترس قرار داده و از همان ابتدا با وي روراست، صريح و صادق باشيد. چنانچه رابطه را با پنهان كاري و تظاهر آغاز كنيد، قادر نخواهيد بود به يكديگر اعتماد كرده ، از رابطه‌ای سالم برخوردار گرديد. ممكن است پيوسته از اين كابوس كه روزي شريكتان ناگهان به ماهيت واقعي شما پي ببرد و ديگر دوستتان نداشته باشد يا نپذیرد، بترسید و در رابطه احساس ناامني كنيد. اگر از همان ابتدا در دسترس باشيد و صادقانه و صريح همان گونه كه هستيد باشيد و رفتار كنيد، بالطبع برخي افراد به شما علاقه مند خواهند شد و برخي نيز شما را طرد خواهند كرد. اما احساسات و پذيرش از سوي افرادي كه به شما علاقمند شده اند، واقعي و استوار خواهد بود.
هفتم :در ابتداي رابطه ار آنجايي كه احساسات در اوج است، ممكن است موارد فوق بي اهميت جلوه كنند،اما بي اعتنايي به هر كدام از آنها ممکن است به شكست در رابطه منجر گردد.
هشتم : با اينكه موارد فوق 100 درصد نمي‌تواند متضمن ازدواجی رضايت بخش باشند، اما بی توجهی به آنها حتما رابطه را با خطر ناكامي مواجه مي‌سازد.
نهم :البته احتمال اينكه دو فرد در تمام موارد مذكور با يكديگر همخواني داشته باشند، بسيار اندك است. اما بايد تا حد امكان هنگام همسر گزيني آنها را لحاظ كرد.
دهم :حتمابه مشاور مراجعه کنید.

مواردی که باعث گمراهی می‌شود:

1 - انكار يا ناديده گرفتن اطلاعاتي كه تاكنون از طرف مقابلتان كسب كرده ايد و نشانه مشكل يا رفتاری نامناسب است.
2- تنها بروي جنبه‌هاي مثبت تمركز كردن. عدم تمايل به شناخت ضعف‌ها، محدوديت‌ها، جنبه‌هاي منفي و عادات ناپسند طرف مقابل. شما بايستي منصفانه جنبه هاي منفي و مثبت فرد مقابل خود را ببينيد و ارزيابي کنید.
3- تصميم گيري درباره اينكه فرد مقابلتان مناسب و درخور شماست يا خير، هنگامي كه ديوانه وار عاشق وي شده ايد يا در مراحل نخست رابطه به‌سر مي‌بريد. هنگامي كه ديوانه وار عاشق كسي هستيد، به‌راحتي توسط احساسات خود گمراه مي‌شويد. بنابراين، در اين مقطع و برهه حساس هيچ‌گونه تصميم مهمي اتخاذ نكنيد. اجازه دهيد اين احساسات خوشايند فروكش كنند و سپس در مورد فرد مقابل و رابطه خود تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.
4- ناديده گرفتن احساسات خودتان. چنانچه در كنار فرد مورد نظرتان احساس خوبي نداريد، از اينكه خودتان باشيد بيم داريد، يا قادر به صحبت كردن در مورد برخي مباحث خاص يا مسائل حساس نيستيد، از وي صرفنظر كنيد و به جست ‌و جوي خود ادامه دهيد. چنانچه به طرف مقابل خود اعتماد نداريد يا هنوز به‌طور كامل مورد پذيرش وي قرار نگرفته ايد، به او خود همچون شخصی ويژه و مهم در زندگي خود ننگريد.
5- انتخاب فردي كه نياز به تغيير دارد. تصور كنيد كه قادريد وي را تغيير داده و به وي رفتار صحيح را بياموزيد، در زندگي هدايتش كنيد يا آن‌قدر دوستش داريد كه قادريد از كاستي‌ها و عيوب وي چشم پوشي كرده ،آنها را تحمل كنيد.
6- انتخاب فردي كه به شما نياز دارد. فردي را برگزينيد كه شما را دوست دارد و تمايل دارد در كنار شما باشد. نه كسي كه به شما محتاج است. چراكه ممكن است پس از برآورده شدن نيازش در آينده، ديگر خواهان شما نباشد.
7- وارد رابطه اي شويد در حالي كه كماكان عشق پيشين خود را فراموش نكرده ايد، و خاطرات گذشته و اندوه از دست دادن شريك پيشين از ذهن و دل شما به‌طور كامل خارج نگشته است.
8- هميشه مهربان و سازگار بودن، همواره به فكر خوشحال كردن و راضي نگه داشتن طرف مقابل بودن، انجام ندادن كاري كه طرف مقابل را ناراحت كند يا تلاش فراوان براي آنكه طرف مقابل شما را دوست داشته باشد. رابطه بايد براي هردوي شما مفيد و موثر باشد. مسئوليت شكل دهي اين رابطه مفيد و موثر نيز به عهده هر دوي شماست.

14نكته مهم ديگر:

1- شما قادريد با اجتماعي بودن و دوستانه برخورد كردن با ديگران احتمال يافتن شريك مناسب خود را افزايش دهيد. در مقابل با صحبت نكردن با ديگران و منزوي كردن خود اين احتمال را كاهش دهيد.
2- يافتن شريك مناسب را هدف اصلي زندگي خود قرار دهيد.
3- در جهان خيالي و فانتزي زندگي نكنيد و مفهوم ازدواج را از فيلم‌ها و رمان‌هاي عاشقانه اقتباس نكنيد.
4- علت اصلي ازدواج ناموفق و انتخاب فردی نامناسب عزت نفس و اعتماد به‌نفس پايين شخص انتخاب كننده است.
5- هيچ‌گاه عشق را با رابطه‌ای سرخوش با يكديگر اشتباه نگيريد.
6- احترام به حقوق انسانی واخلاقی بايد شالوده رابطه شما باشد.
7- برخورداري از بلوغ هيجاني و اجتماعي شما و شريكتان قبل از قدم نهادن به رابطه بلند مدت ضروري است.
8- فراگيري نحوه رفتار صحيح با جنس مخالف و رفتار رضايت‌بخش از سوی هر دو طرف پيش از ازدواج الزامي است.
9- علاقه، دوستي، احترام، پذيرش و اعتماد دو جانبه لازمه زندگي مشترك است.
10- استقلال مالي و فكري فرد مقابل شما بسيار مهم است.
11- واقع گرا باشيد نه آرمانگرا. از شريك خود انتظار نداشته باشيد تمام نيازهاي شما را برآورده سازد.
12- شناخت كافي خود و آگاهي از اهداف شخصي در زندگي، پيش شرط آغاز هر رابطه اي است.
13- اينكه چگونه دو فرد پيش از ازدواج با يكديگر ارتباط برقرار كرده و گفت‌وگو مي‌كنند، پيش آگهي ميزان رضايتمندي پس از ازدواج است. چنانچه شريك شما چندان با شما گفت‌وگو نمي‌كند و تعاملات عمدتا به‌صورت بحث و جدل است، تصور نكنيد وي پس از ازدواج خیلی تغيير خواهد كرد.
14- دختراني كه پدري دلسوز و صميمي دارند، تمايل دارند با مردی قابل اعتماد ازدواج کنند. پسراني كه مادري سرد و بي محبت دارند، تمايل چندانی به ازدواج ندارند.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    اين سايت رو چگونه ارزيابي ميكنيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5085
  • کل نظرات : 1404
  • افراد آنلاین : 237
  • تعداد اعضا : 791
  • آی پی امروز : 393
  • آی پی دیروز : 201
  • بازدید امروز : 2,347
  • باردید دیروز : 517
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,550
  • بازدید ماه : 6,550
  • بازدید سال : 81,353
  • بازدید کلی : 2,974,528
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات

    http://fun.tiktak.info/wp-content/uploads/2015/01/ads-120%C3%97240-BALYAN-14.jpg